اقدام برای تشکیل دومین حکومت ولی معصوم

خرید بک لینک

بعد از اینکه قوم بنی اسراییل عهد خود را شکستند ؛ خداوند آنها را لعنت کرد و به سبب لعن خدا چهل سال در آن بیابان سرگردان شدند و خوشی و آرامش از آنها دور شد .

بعد از سه هزار سال مردم دوباره به خود آمدند و تصمیم گرفتند تا دوباره حکومت ولی معصوم تشکیل دهند . تا این که خداوند حضرت داوود را برای هدایت مردم فرستاد .

قوم حضرت داوود ( ع ) :

مردم در زمان حضرت داوود به دلیل تجربه ای که قبلا در زمان حضرت موسی کسب کرده بودند ؛ در آزمون اقتصادی و آزمون جهاد موفق و پیروز شدند ولی وقتی نوبت به آزمون سوم یعنی آزمون حکمیت رسید ؛ شکست خوردند .

آزمون حکمیت

خداوند گوشه ای از عدل مهدوی خود را به حضرت داوود ( ع ) عطا کرد و حضرت داوود نیز دادگاهی تشکیل داد تا به شکایات مردم رسیدگی کند و به خاطر همین وقت زیادی را برای این کار اختصاص می داد .

برای مثال وقتی یک نفر به دادگاه می امد و می گفت که ای رسول خدا ؛ آقای X گوسفند مرا دزدیده است .حضرت داوود نیز در جواب می گفت :

اولا آقای X گوسفند تو را ندزدیده است و این کار را آقای y کرده است .

ثانیا گوسفندت را نکشته اند و هنوز سالم است .
ثالثا فلان جا هست و برید بگیریدش .
رابعا خود شما سه روز پیش یه قتل انجام دادین و جنازه آن فرد را نیز هم انداختین در چاهی.
خامسا حکمتون اعدامه و انحصار ورثه تونم اینه .
و این چنین حضرت داوود ( ع ) در کمتر از یک دقیقه به همه چیز رسیدگی میکرد .
در این صورت آن دسته از افرادی که منافعشان در خطر بود شروع کردند به شایعه پراکنی در مورد حضرت داوود و ثابت کردن که حصرت داوود برای ین کار صلاحیت نداره .
خداوند نیز در مقابل قوم حضرت داوود را مورد لعن و نفرین خود قرار داد و اجنه و شیاطین را مامور عذاب آنها کرد .
نتیجه گیری :
حضرت سلیمان ( ع ) بعد از تشکیل حکومت مردم را از دست جنیان خلاص می کند .
خداوند به خاطر نالایقی انسان ها حجت خود را سه هزار سال از مردم دور کرد تا به انسانها بفهماند راه نجات شما در پیروی از دستورات ولی معصوم است .
خوشا به حال قوم حضرت داوود و موسی که به این نتیجه رسیدن راه نجات
در پیروی از دستورات ولی معصوم است و بدا به حال ما که با وجود این سطح فکر و امکانات هنوز لیاقت این را پیدا نکردیم که بتوانیم در زیر سایه ی ولی معصوم خودمان حضرت حجت بن الحسن ( عج ) تشکیل یک حکومت الهی را بدهیم .
شکستن عهد گناه بسیار بزرگی است . لعن خدا و سرگردانی و قساوت قلب در زمان قوم حضرت موسی و گرفتار شیاطین و جنی ها شدن در زمان قوم حضرت داوود همه به خاطر شکست عهد و همراهی نکردن با ولی معصوم بود .
سدسد...

ما را در سایت سدسد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 19 تاريخ: چهارشنبه 17 خرداد 1396 ساعت: 8:36

صفحه بندی